.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دهقان: سوال از رئیس جمهور منتفی خواهد شد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر اعضای هیأت رئیسه مجلس مخالفت خود با این طرح را اعلام کردند؛ بنابراین، با تعاملی که با نمایندگان صورت خواهد گرفت، با پس گرفتن امضای نمایندگان این طرح به زودی منتفی خواهد شد.

محمد دهقان در گفت وگو با مهر با اشاره به اینکه طرح سوال از رئیس جمهور به رغم تحویل به محمد رضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هنوز از طرف هیأت رئیسه به صورت رسمی به جریان نیفتاده است، اظهار داشت: مسئول پیگیری سوال از رئیس جمهور بنده هستم. این سوال پس از اینکه به صورت رسمی از طرف هیأت رئیسه به جریان افتاد به کمیسیون های تخصصی جهت بررسی نهایی فرستاده خواهد شد.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از انتشار سوال از رئیس جمهور اسامی امضاکنندگان سوال نیز مشخص خواهد شد؛ بنابراین، انتشار نام یا اعلام خبرهایی مبنی بر پس گرفتن امضاها در این زمان مناسب نیست.

دهقان سوال از رئیس جمهور را خلاف اراده اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: به محض اینکه سوال از رئیس جمهور تحویل هیأت رئیسه شده و امضاکنندگان مشخص شوند، نمایندگان مخالف با سوال از رئیس جمهور رایزنی های خود با امضا کنندگان این طرح آغاز می کنند تا آنها را از طرح این سوال در صحن علنی مجلس منصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه همان روزی که سوال از رئیس جمهور تحویل محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس شد، هیأت رئیسه تشکیل جلسه داد، اظهار داشت: نظر بیشتر اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بر این بود که با تعامل با نمایندگان امضاکننده سوال، امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور پس گرفته شود.

وی تاکید کرد: به اعتقاد اکثریت اعضای هیأت رئیسه مجلس در این برهه زمانی سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به صلاح نیست، لذا با تعاملی که با نمایندگان صورت خواهد گرفت، با پس گرفتن امضای نمایندگان این طرح به زودی منتفی خواهد شد.

به گزارش مهر، طرح سوال از رئیس جمهور پنجم تیر ماه با صد امضا توسط علی مطهری از طراحان اصلی این سئوال، به باهنر تقدیم شد. این طرح طبق آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با امضای یک چهارم نمایندگان یعنی 73 نفر قابل طرح است.

برخی اعضای هیأت رئیسه پس از ارائه این طرح در مصاحبه هایی از پس گرفتن امضاهای این طرح خبر دادند و پیگیری آن را در شرایط کنونی مناسب ندانستند، در هفته اخیر نیز اعضای هیأت رئیسه مجلس از افزایش تعداد امضاها ابراز بی اطلاعی کرده اند و نهایتا اعلام کردند باهنر نایب رئیس مجلس که این طرح به وی تحویل داده شده در جریان تعداد امضاهای پس گرفته شده است.

باهنر با بیان اینکه منبع خبر پس گرفتن سی امضا از طرح سوال از رئیس جمهور مشخص نیست، گفته است: قبل از تعطیلات مجلس نزدیک دوازده نفر امضایشان را پس گرفتند اما اینکه بر تعداد آن اضافه شده باشد، روشن نیست.

مطهری نیز پس از اظهار نظرهای برخی از اعضای هیأت رئیسه نسبت به طرح سوال از رئیس جمهور در نامه ای محرمانه به اعضای هیأت رئیسه نسبت به این اظهارات انتقاد کرد و خواستار رعایت بی طرفی هیأت رئیسه مجلس شد.

مطهری در این نامه به هیأت رئیسه مجلس تأکید کرده اسامی امضا کنندگان باید محرمانه قلمداد و نباید به گونه ای رفتار شود که زمینه اعمال فشار به امضا کنندگان با انتشار نام آنان فراهم شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 تير 1390
خوش بحال اين مردم كه نمايندگانشان با توجه به اين همه مشكلات اجتماعيي فرهنگي و اقتصادي حتي نمي توانند علت موضوع را از رئيس دولت توضيح بخواهند ؟؟مجلس فرمايشي

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.